stefanenlida.reismee.nl

Maandagnacht 7 maart; Jungleweek, apen, kooien, waterbommen en ijs.

Riobamba, 's avondslaat. Lida is druk om me heen haar tas aan het inpakken, ik heb de mijne al uren geleden gedaan dus zal ik maar het blog moeten schrijven. Morgenochtend gaan we om half 4 richting busterminal terrestere om vanaf daar naar Quayaquil te bussen. Daar nemen we de bus naar Montanita maar misschien is er geen directe te vinden en gaan we via Salinas. Either way komt het wel goed, maar wordt het een dag lang in de bus zitten..

Maar dat is het heden, nu nog wat er tot nu toe gebeurd is. Lida en ik hadden dus besloten om nog een week in het animal rescue center te blijven, vooral omdat het zo gezellig was met iedereen en omdat we niet het idee hadden dat het al over kon zijn. Dus zaten we afgelopen week weer in de jungle. Waarbij alles weer zo leuk en gezellig was als altijd; prachtig weer, avonden kaarten en veel zwemmen. De enige verandering was het werk. We hadden nogal behoefte aan bevredigend werk na 4 weken leuk, maar niet heel productief werk. Achter de lodge staat de kooi voor de kleine waterschildpadden, een volledig gesloten grote kooi van een paar meter in doorsnee. Nu denk je misschien waarom hebben schildpadden zo'n kooi nodig, maar het is meer de apen en vogels die het nodig maken. Vooral de apen vinden de schildpadden wel interresant en zouden graag meeeten van het voer dat ze krijgen. Vandaar dat het dak ingezakt was van alle apen die er dagelijks op heen en weer rennen. We zijn oude boomstammen gaan halen bij een stuk jungle dat gedeeltelijk was omgezaagd om plaats te maken voor een wateropslagtank. Met deze stammen hebben we het dak opnieuw gestut en de rottende en doorzakkende balken vervangen. Geweldig werk dus, en t eindresultaat was erg bevredigend. Opeens konden mensen weer overeind staan in het schildpadden verblijf.

In de tussentijd werd er trouwens een nieuw dier in het centrum gebracht; een spinaap. Deze is als huisdier gehouden maar werd te groot en wild. Caroline heeft veel ervaring met apen dus werd zij uitgekozen als hoofdoppaster, wat er op neer kwam dat de aap de eerste nacht bij haar op de kamer mocht 'slapen'. en hierbij laat ik het voor deze keer, morgen hoop ik weer wifi te hebben, nu ga ik slapen. Lida heeft al geschreven over het weekend, de rest van de jungle avondturen houden jullie nog te goed.

Vanaf hier neemt Lida het over.

Het weekend in Riobamba was echt supersuper gezellig!
We kwamen zaterdagmiddag aan met Sarah en Caroline en gingen gezellig met zn vieren naar de o zo wereldbekende markt van Riobamba.. Het duurde even voor we doorhadden dat we er al waren want zo'n 12kraampjes leek ons niet zo heel wereldbekendmateriaal maargoed, toch even gezellig doorheen gestruind voor we een overheerlijk softijsje nuttigden en wat voor de avond kochten om gezellig mee te zijn.
Ja, ik bedoel daadwerkelijk drank:O
Rum zelfs;) Maar met cola en limoen gemixt is dat heel lekker:)
Toen hebben we 's avonds 3films gekeken voor we met zn 5en kaartspelletjes gingen doen en toch wel heel gezellig werden;) Met 5en bedoel ik trouwens Stefan, Caroline, Jordan, Sarah en mijzelf. De naar mijn mening gezelligste van de groep dus dat was helemaal goed:)
Toen sliepen we om ongeveer 3uur om de volgende ochtend om half9 weer op te staan!
We zouden namelijk met de hele groep (met hele groep bedoel ik trouwens Stefan, Caroline, Jordan, Sarah, Amy, Finn, Jade en mijzelf) plus Wlady en Jaka (zijn vrouw) carnaval gaan vieren in een nabij gelegen dorpje!
Gehoord van carnaval in bijvoorbeeld Rio de Janeiro in Brazilie? Enorm enzo?
Ja, nou, hier is dat niet.
Maar het is wel super gezellig!
Het hele dorp was namelijk een grote chaos omdat mensen iedereen om zich heen bekogelen met waterballonnen, inhoud van emmers water, een soort schuim uit speciaal voor carnaval gemaakte soort deobussen en verf. Een hele vervelende soort verf die je dus blijkbaar niet uit je kleren krijgt:(
Maargoed, behalve dat die kleren nu allerlei soorten kleurtjes bevatten hebben we het echt super naar ons zin gehad! Na een straat als perfecte slachtoffers te zijn doorgekomen (compleet doorweekt en gekleurd) besloten we zelf ook maar van die bussen te kopen en van ons af te spuiten. Dat geeft trouwens echt een leuk en machtig gevoel;)
Het was alleen wel zielig dat ook de optocht werd bekogeld door al die dingen, want die mensen hadden zich helemaal mooi gemaakt enzo, sommige in klederdracht, anderen in beautyqueenoutfitjes, alleen werden ze dus helemaal smerig gemaakt.. Maarja, dat konden ze van te voren weten? Ofzo?
Toen zijn we 's avonds met zn allen uit eten geweest voor heerlijke pizza als een soort afscheid.

Goed, dat was carnaval, vandaag onze laatste dag in Riobamba.
We zijn met zn 5en, Jade, Caroline, Stefan, Jordan en ikzelf de dag doorgekomen eerst lekker uitgeslapen (tot 9uur.. jamjam) daarna heerlijk ontbeten en naar het park gegaan, daarna uit eten geweest met zn allen (waar ik doorweekt was aangezien een aantal grappige jongens dachten dat carnaval nog niet was afgelopen en ik er blijkbaar als een perfecte prooi uitzie) en na een lekker ijsje weer naar huis gegaan.
Toen is Stefan zijn tas in gaan pakken en ben ik met mijn jarige beste vriend gaan skypen want dat kan namelijk gewoon! Van Ecuador naar Australie bellen. Helemaal gratis (naja, voor mij dan):D En toen moest ik zonet nog helemaal gaan inpakken.
Maar ik ben klaar en we liggen al in bed. Alleen nu moet Stefan nog weer verder typen, want ik ging eigenlijk verder toen hij bij het aapslaapverhaal was;)
En nu gaat deze aap slapen:)
Weltrusten iedereen;)
Hier komt Stefan weer.. Alhoewel jullie dat wss al gelezen hebben;)

Liefs!

Reacties

Reacties

Wilma

Hoi daar,

Wat is het toch geweldig om jullie verhalen te lezen. Je wordt er gewoon vrolijk en warm van. Volgens mij hebben jullie het super naar de zin (ondanks de soms enge avonturen) Blijf lekker genieten en uiteraard goed uitkijken. Straks nog met vakantie (rondtrekken), toch? Veel plezier en veel liefs van ons vanuit Dalfsen.
Wilma en de rest!

Folchert

Lieve Lida en Stefan,

Zoals jullie het beschrijven, lijkt Ecuador één groot pretpark. Zelfs van werken worden jullie blijkbaar blij. Het dak van het schildpaddenverblijf is daar een voorbeeld van. Leuk dat enthousiasme. Ik wens jullie veel plezier met het tweede deel van jullie wereldtocht. Blijf gezond en houd ons op de hoogte. liefs, Folchert

Lara

Wat papa zegt, het lijkt wel een groot pretpark daar!
Echt heel erg fijn om te lezen dat jullie het daar zo goed hebben!
Geniet ervan met volle teugen!
Kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!