stefanenlida.reismee.nl

Donderdag 14 April, terugreizen.

Klein restaurantje op Quito Airport. Ons vliegtuig vertrekt over 11 uur en 35 minuten..
Jep, zolang moeten wij nog doorbrengen op het vliegveld. Op bankjes..
Waarom hoor ik u vragen?
Omdat we in een goedkoop hostel zaten die geen veilige taxi had kunnen regelen midden in de nacht. En zelfs die veilige taxies moet je niet zomaar instappen,
en als je er dan in zit moet je gelijk de deuren op slot doen en goed opletten waar je heen gebracht wordt (dit volgens meerdere reisgidsen).. Dat sprak ons niet zo aan, dus zitten we hier.

Maar de batterij gaat op dus ik zal snel nog even vertellen hoe we hier gekomen zijn:
Na Latagunca zijn we doorgegaan naar Mindo, midden in Ecuador's cloudforest (ja, daar hebben we in het Nederlands geen woord voor). In het kort: Prachtige natuur, maar wel heel erg veel regen.
We kwamen op zondag aan, en we hoorde dat er vrijdag een soort tornado door het gebied getrokken was. Heel veel bomen lagen half om en hier en daar lag er een stroompaal naast de weg.
Dit heeft gelukkig niet echt effect gehad op ons bezoek, in de jungle was de natuur nog vrij normaal. We hebben daar ontbeten tussen kolibries en een lange wandeling gemaakt van waterval naar waterval, waar we nog in het ijskoude water gezwommen hebben.

Hierna, na een paar dagen, zijn we doorgegaan naar Otavalo. Onderweg heeft de buschaffeur nog een gigantische steen tussen het voorwiel en de wielkas weten te rijden dus heel wat gehannes later kwamen we pas aan..
In Otavalo hebben we in een prachtig hostel buiten de stad gezeten, op een groene helling met daarachter bergen. Overdag zijn we naar de stad gelopen om daar de toerist uit te hangen, en 's avonds aten we in het hostel om daarna na te luieren bij de open-haard.
Dit hielden we wel een paar dagen uit voordat we naar Quito gingen. In Quito hebben we 2 middagen door de stad gewandeld, een prachtige gotische kerk bezocht en in de gigantische stadparken gechilled.

En nu zitten we hier, klaar om naar Nederland te gaan. Eerst had ik wel zin om weer naar huis te gaan, maar nu heb ik eigenlijk meer zin om in een taxi te stappen en nog een half jaar te backpacken, wat een prachtleven.
Lida heeft het er wat makkelijker mee dat we weer naar het schone, gestructureerde, Nederlands pratende Nederland gaan.

Tot in Nederland!

En Oja; dit Reisblog gaan we waarschijnlijk ook voor Israel gebruiken, waar we over 2 weken zitten, dus blijf ons vooral volgen!

Groetjes Lida en Stefan

Folchert

Lieve Lida en Stefan,

We wensen jullie een goede reis en verheugen ons op het weerzien. Tot morgen!

liefs, Bea en Folchert